Kendimi Münafık Gibi Hissediyorum..

      Son zamanlarda, kendimi, münafık gibi hissetmeye başladım..


     Sağdan-soldan öğrendiğime göre, münafık, dili ile iman ettiği halde kalbi olarak iman zirvesine erişemeyen kimsedir.. Münafık, imanın ne kadar ulvi birşey olduğunu sezinlese de, günahın içinde kaybolup gitmiş kimsedir.. Kur'an-ı Kerim'in ifadesi ile "Onlar, müminlerle kâfirler arasında bocalayıp dururlar : Ne onlara bağlanırlar, ne de bunlara... " (Nisa - 4/143 )

     Hadislerden öğrendiğimize göre munafıklığın birkaç belirtisi var.. Münafık ;

  • Yalan söyler..
  • Sözünde durmaz..
  • Emanete hıyanet eder..
  • Mümin, hasta olunca, hastalığının günahlarına keffaret olduğunu bilir, ibret alır.. Münafık, niye hasta olduğunu bilmez, ibret almaz..
  • Kur'an-ı Kerim'i imanını tamamlamak için değil, ilim ehliyle mücadele etmek için öğrenir..
  • Namaz kılıyor görüntüsü vermek için namaz kılarlar.. Zekat gizli bir ibadet olduğu için vermez, verseler bile açıktan verirler..
  • İkindi namazını akşama doğru kılarlar..
  • Sabah ve yatsı namazlarına münafıklar devam edemez..


     Okudukça kendimi münafık gibi hissetmeye başladım.. Yalan söylüyor, sözümde durmuyorum.. Emanete hıyanet ediyor, zekat vermiyorum.. Namazlara devam edemiyor, devam ettiklerimi ise çok geç vakitte ve zevk alamadan kılıyorum.. Ortada bir yerdeyim : Ne mümin olabiliyorum, ne kâfir.. Ne iman için çarpışabiliyorum, ne bildiğim güzel şeyleri uygulayabiliyorum..

     Dilerim Allah'tan, bu dünyada kendini böyle ortada gören, tek ben varımdır.. İnşaallah herkes tam birer Müslüman, iman-ı kâmil noktasına ulaşmış kimselerdir..


 

14 Yorum:

Şimdi ki zamanda bu dediğin biraz zor gibi . Kendi adıma yalnız olmadığı söyleyebilirim.

 

Adsız ;
Haydaaaa.. Ben her konuda yalnız kalmışımdır da şimdi bu konuda mı yalnız değilim ya hu..? Üstelik en çok yalnız kalmak istediğim konu idi bu..

 

Bazen sen istesende şartlar el vermiyor işte .En az veya en çok onu bilmem ama yalnız değilsin işte o kadar.

 

Adsız ;
"Yalnız değilim"
İçimden üç-dört kere bu cümleyi tekrarladım.. O kadar tuhaf geldi ki bana; tebessüm ettim..

 

Tekrarladığında kendini deli gibi hissettiysen, ben ne yapiyorum diye yine yalnız değilsin .

 

Adsız ;
Cıks, deli hissetmedim kendimi..

 

hadi len :bendeki hasletı kendine mal etme! acık acık söyle "bu sensın!" diye :((((

 

Adsız ;
Ben, bendeki özellikten bahsettim.. İnşaallah benden başka hiç kimse böyle değildir..
Ayrıca "hadi len" dediğine göre beni yakinen tanıyorsun.. Eee bir zahmet isim de yazarsın..

 

Nefis daima pusudadır,

Kalbe saldırmak için fırsat kollar... farkındasın madem mücadele et. kendini münafık sınıfına koyup kenara çekilmek kolay iş olmaz öyle... hataları eksikleri kabullenmek bilmek üzüntü duymak güzeldir de, bir şeyler yapmalı direnmeli inadına çabalamalı....

 

bir hayal kur ;
Bu söylediklerin için de senin gibi değerli insanların duasına ihtiyacım var Çiçek Kız..

 

Kardeşim öncelikle selamun aleyküm kendini sıkıntıya sokma ve yazdıklarıma kulak ver : Münafık dediğin ibn Ubeyy ibn Selul gibi olur, ki o Medine'nin lideriydi de, kendince gizlice Kureyşle anlaşıp Peygamberimizin (s.a.v.) arkasından iş çevirdi, hem de onun mescidinde namaza durdu.
Peygamberimiz gavzeye ya da sefere çıktığında arkasından Yahudileri kışkırtan yine bu münafıktı. Müslümanların arasına nifak sokmak için Hz. Aişe (r.a.) validemize iftirayı atan da oydu.
Ama hiç bir namazını kaçırmamıştır herhalde İşte münafıklık böyle birşeydir.

Şimdi sen Müslümanlar için bir zarar diliyor musun ki ? Yada yaptığın hangi amel gösteriş için ?
Namaz kılarken aklından şu mu geçiyor " La şurda ballandıra ballandıra bi namaz kılayım da ne Müslümanmış be desinler" yoksa " Rabbim içimden geçenlerden beni kurtar, cidden onlar benden değildir benim tek derdim seni memnun etmektir" mi ?

Sen zaten kendi cevabını vermişsin eğer bu düşünceler seni rahatsız ediyorsa münafık nasıl olursun.

Münafık : İnanmadığı halde inanırmış gibi görünen, Müslümanlara zarar dileyen kimse.

Halbuki sen içtenlikle Rahman olan Rabbimizi memnun etmeye çalışan Müslümanladansın inşaAllah.

Bu düşünce birkaç ay önce benim de başıma gelmişti. Şeytanın ağır toplarındandır, çok sıkıntı verir bilirim Yaptığım herşeyde "ben bunu gösteriş için yaptım" korkusu olmuştu.
Önceden daha basit şeyleri denemiş bakmış olmamış. Öyle bir oyun oynamış ki, seni kıldığın namazın niyetinden şüpheye düşürmeye çalışıyor. Herkese vermez bu vesveseyi, ciddi düşmanlarına verir, son çırpınışlarıdır inşaAllah mel'unun.Sen şeytan sana vesveselerle gelince Allah'a sığın.

200 - Eğer şeytandan bir vesvese, bir gıcık gelirse hemen Allah'a sığın. Muhakkak ki, Allah hakkıyla işiten, kemaliyle bilendir.
201 - Allah'tan korkanlar, kendilerine şeytandan bir vesvese iliştiği zaman, durup düşünürler de derhal kendi basiretlerine sahib olurlar.

Bak ayet ne demiş : Allah'tan korkanlar, kendilerine şeytandan bir vesvese iliştiği zaman, durup düşünürler de derhal kendi basiretlerine sahib olurlar.
Demekki Allah'tan korkan olmasan zaten ilk etapta vesvese gelmeyecek bile. Geldiği zamanda durup düşünenler, basiretlerine sahip çıkanlar, bunun vesvese olduğunu bilenler.Sen de bunun bir vesvese olduğunu bilmedin mi ? Bundan Allah'a sığınmadın mı ?

Artık sen endişelenme, şeytan endişelensin, Allah'ın izniyle üzerindeki bu oyunu da boşa çıkar.

 

Kemal Yıldız ;
Sabah sabah o kadar güzel geldi ki bu yazdıkların, inan bana içim umut doldu.. Allah senden razı olsun, demekten başka samimi temennilerimi ifade edemiyorum..

 

Selamun Aleyküm,

Münafıkların iman kaygısı duyacaklarını düşünmüyorum. Yazınızda bu kaygıyı belirten ifadeler var. Hele ki son kısımda ümmet için dileğiniz sizi imanlı, duyarlı ve vicdan sahibi biri olduğunuzu gösteriyor. Ben kendi durumum için "Allahım elimden gelen ortadır. Bazı düşüncelere yön vermek, bazısını da tamamiyle yok etmek için kuvvetim az. Bana bu gücü ver diye dua ediyorum. Eğer ki Sen bu halimden razı iseysen ben de eziyet veren bu vesveseleri çekmeye razıyım" diyorum.
Peygamber efendimizden aktarılan bir hadiste;
"Sabır ve dua müminin ne güzel iki silahıdır." (bkz. Kenzu’l-Ummal, III/272, h.no: 6505)
buyurulmaktadır. Bize bahşedilmiş bu silahı kullanmamız gerekiyor. İnşâ Allah en kısa zamanda içinde bulunmaktan hoşnut olmadığımız bu durumlar ortadan kalkar. Allaha emanet olun. Selamlar..

 

Talip ;
Bayramın hemen ertesinde okuduğum bu yorumun, beni ziyadesiyle mutlu etti emin ol.. Allah razı olsun.. Dilerim Allah'ın affettiği kullarından oluruz bu bayramın ertesi gününde..

 

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.