Diş Fırçalama..

     Aynanın karşısına geçmiş, kaplama olan dişlerimi fırçalarken aklıma geldi..

     Yıllar yılı dişlerimi fırçalamadım, hijyenden uzak durdum.. Lise bitmeden, üst dişlerimin hemen hepsi çürüktü.. Lise bittikten ve ben Şehr-i İstanbul'a geldikten sonra dişlerimin halini gören ablalarım sayesinde üst dişlerimin hepsini kaplama yaptırdım.. (Babama kalsa takma diş yaptıracaktı ya neyse.. ) Yıllar yılı dişlerimi fırçalamayıp çürümesine sebep olduktan sonra iş işten geçmiş olsa da takma dişlerimi fırçalamaya başladım..

     Yalnız dikkatimi çeken bir durum var.. Dişlerini fırçalayan diğer insanları görüyorum da diş macununun beyaz köpüğü ağızlarından taşmıyor.. Ağızlarını kapatarak gayet güzel fırçalıyorlar.. Ben ise öyle bir fırçalıyorum ki, gören kuduz olduğuma inanarak beni ivedilikle hastahaneye yetiştirmeye çalışır.. Macunun köpüğü sadece dudağımın çevresini değil, tüm yüzümü kaplıyor..

     Geçen gün, işyerinde dişlerimi fırçalarken, birisi halimi gördü.. Adamın eli-ayağına dolaştı.. "Kuduz mu oldun..?" diye sorduktan sonra kuduz olmadığımı anlattım da anladı ve rahatladı.. Ancak dişlerimi fırçaladığımı anlamamış olacak ki, "sakalları iyi kes, genç adamsın, kızlar sakalsız erkekleri sever, sıhhatler olsun" deyiverdi.. Tüm yüzümün beyaz köpükle kaplı olduğunu görünce traş oluyorum sandı..

     Diyeceğim o ki, ben bir türlü başaramasam da diş fırçalama olayını basit bir olay gibi algılamamalı.. Diş fırçalarken aslında çok önemli bir iş yapıldığının farkına varılmalı..
....................................................................
+    Son iki cümle, çocukların diş fırçalaması için öğüt içerilikli cümlelerdir..

+    Kendimi Barış MANÇO gibi hissettim bir anda..
+    "a" de bakayım, "aaaaaa", bi de "y" de "yeeeeee", şimdi bir de "ı", "ııııııııııııııı", oku bakayım, "<Çocukkkkkk>", oku bakayım "<Çocukkkkkkk", yalnız kızlar, "<çücükk>" , hadi erkekler "<ÇOCOOOKKKKKK>", şimdi beraber "<Çocukkk>, bütün mahalle "Çocukkkkkkkk>"

0 Yorum:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.