O, Öldü..


Anladım ki :
O, öldü..

....................................................


----Gitmeyin, hazır değilim. Bitmesine hazır değilim.


- Özür dilerim.

Kral Lear 5.perdede öldüğünde Shakespeare ne yazmıştı dersin? 'O öldü' diye yazmıştı. Bu kadar, fazlası yok. Şâşa falan yok, benzetme yok, abartılı son sözler yok. Tiyatro edebiyatının en etkileyici eserinde yazan sözler şu: O öldü.

"O öldü" diyebilmek için Shakespeare gibi deha olmak gerekir. Yine de ne zaman o iki kelimeyi okusam, üzerime daima büyük bir hüzün çöküverir. Biliyorum, üzgün olmak çok doğal. Sadece "o öldü" sözünden dolayı değil. O iki kelimeden önce gördüğümüz hayat yüzünden.

Ben hayatımdaki 5 perdeyi yaşadım ve bitirdim Mahoni. Ve gitmek zorunda kaldığım için sevinmeni istemiyorum. Senden tek istediğim, sayfayı çevirmen, okumaya devam etmen ve bir sonraki hikâyeye başlamandır. Birisi bana ne olduğunu soracak olursa, ona hayatımı tüm mucizeleriyle anlatır ve basit bir cümleyle bitirirsin :

 O, öldü.

...........................
Sihirli Oyuncakçı filminden..

0 Yorum:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.