Empati Yoksunu Yaratılmışlar..

Saat, gecenin bilmem kaçı.. Durduk yere, empati yoksunu olduğum geldi aklıma.. Oruç tutuyor ama aç ve susuz iftar ve sahur geçiren, evsiz olan, elbisesiz olan insanların yerine kendimi koyamıyorum.. Namaz kılıyor ama huşu içinde namaz kılanları anlayamıyor, spor yapar gibi ruhsuz bir halde eğilip-kalkıyorum.. Müslüman olduğumu dile getiriyor, diğer Müslüman olduklarını söyleyenleri ve tüm canlıları sevmemek için bahaneler arıyor, onlara müsamaha gösteremiyorum..


Dünyanın hemen yer yerinde Müslümanlar perişan.. Zulüm görüyor, açlık ve susuzlukla uğraşıyor, yoksulluk ile hurafeler altında inliyorlar.. Müslüman olmayanların Müslüman olanlara yaptıkları zulmü bir nebze anlıyorum da kendine "Müslüman" deyip de "Tek bir Allah'a iman ettiğini, Hz.Muhammed'in Allah'ın elçisi ve son peygamberi olduğunu" söyleyenlerin Müslümanlara, Müslüman olmayanlara, doğaya, canlılara verdikleri zararı anlayamıyorum.. Bunların yanlış olduğunu düşünüyor ama mümkün olduğunca düşünmüyor, birşeyleri düzeltmek için çaba harcamıyor, hiç değilse buğz edemiyorum..


Bizler, öyle tuhaf varlıklarız ki; esasında hepimizin bir yaratılış amacı var ama bu amacın ne olduğunu bilmeden, bilsek bile bu amaç doğrultusunda yaşamadan bu hayattan göçüp gidiyoruz..




 

3 Yorum:

Tam da su anda yasadigim sıkıntının uzerine gozumde yaslarla ne iyi geldi bu yazı.hic degilse birileri empati yapamadigini kabul edebiliyor bu gelisimdir.insan eksigini farkinda olursa duzeltebilir,degisebilir. Herkesin bir yasam amaci var ama kacimiz farkindayiz Allah bilir.farkinda olanlari da yadirgamayi ihmal etmiyoruz tabi.neysee...yazacak cok kelimem var da yer isgali yapmadan susuyorum...

 

Tam da su anda yasadigim sıkıntının uzerine gozumde yaslarla ne iyi geldi bu yazı.hic degilse birileri empati yapamadigini kabul edebiliyor bu gelisimdir.insan eksigini farkinda olursa duzeltebilir,degisebilir. Herkesin bir yasam amaci var ama kacimiz farkindayiz Allah bilir.farkinda olanlari da yadirgamayi ihmal etmiyoruz tabi.neysee...yazacak cok kelimem var da yer isgali yapmadan susuyorum...

 

Kelimelerle Dans ;
Öncelikle inşallah hüzünlerin son bulur tez zamanda.. Dilerim huzur kalbini kaplar..
Empati kuramadığımın farkındayım ama bunun için bir adım da atıyor değilim doğrusu..Benimkisi maksat yazmak..

 

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.