Son Ütücü Aranıyor..



 
     Şu gömleğimin ve pantolonumun haline bak ya..
 
     Sabah, uykumun en güzel yerinde, tam da yastık ve çarşaf ile haşır-neşir olmuşken, işe gitmek üzere gözlerimi açtım.. Ben gözlerimi açıp da dünyaya selam verdiğim sırada, henüz güneş yüzünü göstermemişti insanoğluna.. Ayaklanıp, elimi-yüzümü yıkadıktan sonra dolabımı açtım.. Kumaş pantolon ve gömlek giyinmek istiyordum ama dolabımda kumaş pantolon yoktu.. Varolan gömlekler ise gömlekten çok çarşafa benziyorlardı.. Otobüsü kaçırmayı göze alarak, çamaşır sepetinden temiz bir gömlek ve pantolon aldım.. Ütünün kablosunu prize taktım ve daha önce pek yapmadığım şeyi yaparak ütüleme eylemine giriştim..
 
     Otobüsü kaçırmama, işe geç kalmama sebep olan bu ütüleme eylemi sonundaki görüntü, tam anlamıyla içler acısı.. Daha önce kumaş pantolonda iki adet ütü izi vardı, ben ütüledikten sonra o iz üçe çıktı.. Ütülemeden önce kırışık olan gömleğim, ben ütüledikten sonra karma karışık oldu.. Gömleğin kolu, yakası yer değiştirdi dersem yeridir.. Neyse ki insanlar benim paspal görüntüme alışık ve neyse ki zaten çok çirkinim de insanlar bu görüntümü fazla yadırgamadılar..
 
     Bu ütüleme eyleminden sonra karar verdim; ara sıra binaların üzerinde dev pankart şeklinde gördüğüm, "Overlokçu, makineci, son ütücü aranıyor" mealindeki yazılardan bir tane benim evin önüne asacağım.. Bana kesinlikle işini iyi yapan bir son ütücü lazım.. Gerekirse dolgun maaş ve yol parasını verir, hatta SSK taksitlerini bile öderim.. Eğer hızımı alamazsam 25 yıl sonra emekli bile edebilirim son ütücüyü.. Ayrıca hemen son ütücülere zam yapılmasını teklif edeceğim; adamlar meğer sanatkâr insanlarmış..
 
     Gerçi bu perişan halim de fena değil ha.. Çirkinim ve paspal bir görüntüm var ama düzensizliğin düzenine ulaştım diyebilirim.. Farklı bir havam var.. Hem böyle dağınık bir görüntü içinde olunca, fakir edebiyatı yapıp insanlara yemek ısmarlamaktan kurtuluyorum hem de derbeder görüntü çizip, âşk acısı çekiyorum, mealinde cümleler kurabiliyorum..
 
     Aranızda, ilk, orta ve son ütücü varsa veya hiç ütücülük eğitimi almamış ama bu işi zevkle yapabilecek biri varsa, beri gelsin.. Onu, başımın tacı edeceğim.. Evimin ve elbiselerimin ütücüsü yapacağım..
 
 

6 Yorum:

Daha bulamadım mi? bunu seneler önce de yazmıştın da,bir yığın teklif almıştın gibi hatirliyorum. Yanlış mi hatırlıyorum?;( yok yok kardeşim sen ütücü
mutucu beyenmiyorsun .utuye ihtiyacın yok! Beyense idin simdi sana sadik en iyi utucun yaninda olurdu.sen en yeni teknolojiyi kullanmaktadır. Rabbim muhtaç etmiyor. Utuculer de boynunun kökünü kasiyip geriye donup gidiyorlar,sen yüzünden, issiz kalıyorlar. Yazıktır kardeşim! ihtiyacın olmasa da ise al onları, uç beş kuruş kazansinlar zavallılar!;(

 

Adsız ;
Buraya koyduğum hemen hemen tüm yazılar seneler önce yazılmış yazılar zaten..
Seneler önceki duygularım da seneler önceki arayışlarım da aynı olduğu için yeni yazı yazmaya gerek kalmıyor..

 

Olur mu ya! hic mi de gismedi?

 

Adsız ;
Yazdığıma göre değişmedi..

 

Hem hic değişmeyecek te. Bulamayacaksin ki. Önce teknolojiden vazgeç ,kirissin pantolonun ve gömleğin .ihtiyaç sahibi ol.bak nasil seçiminde karalı olur hemen birine sahiplenirsin!

 

Adsız ;
Tavsiyelerin için teşekkür ederim de sen beni bu kadar dert etme..

 

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.