İstanbul Yağmur Yağmur Sevdiğim..


Gecenin bir vakti, günü özetlemek için uzun uzadıya cümleler uyduracak değilim.. Uzun günün özeti pek kısa.. 

Yer : Yeşilköy Havalimanı.. Saat 21:30 - 22:00 arası..

Yanımdaki kadınla, iç hatlar terminaline doğru yürüyorum.. Üzerinde şiir yazılı olan bir bank fark ettim.. Bank'a doğru giderken, yanımdaki kadına bakarak ve bank'ı göstererek : "Dördüncü mısra senin.." dedim..

Şiir, Orhan Veli KANIK'ın İstanbul'u Dinliyorum şiiri idi.. Dördüncü mısra ise "Yapraklar, ağaçlarda" mısrası idi.. Zorlasam, kendisinin bir yaprak, benim ise ağaç olduğumdan bahisle bu mısradan bir anlam çıkarabileceğimden emindim ama zorlamaya gerek olmadığını fark ederek yürümeye devam ettim/ettik.. Hemen ileride, bir başka şiirin yazılı olduğu bank fark ettim.. Yanımdaki kadını tekrar oraya doğru yönlendirdim.. Bu defa "Onbirinci mısra senin.." dedim..

Ümit Yaşar OĞUZCAN'ın İstanbul Işık Işık isimli şiirine denk geldik.. Şiir kitaplarında 11. mısrada farklı şeyler yazıyor ama bizim baktığımız bank'ın üzerindeki 11. mısrada, fotoğrafını çekerek altını kırmızı kalemle çizdiğim mısra yazıyordu.. 













...Bu mısra eşliğinde kadını yolcu ettim.. Uçağa binmeden hemen önce, sonunda gülümsemeli bir mesaj attı "Ağlama sen de:)" diye.. Kendisinin gözleri kırmızılaşmış ve sulanmıştı ya; benim de ağlayacağımı düşünmüş olacak ki; ağlamamı istemiyordu.. Ona da dedim; sizlere de söylemek istiyorum.. 

Ben, giden kadınların ardından ağlamam.. Bir kadını yolcu etmeyi en iyi ben bilirim.. Profesyonel bir yolcu ediciyim.. Profesyonel bir yolcu edici olduğum için artık duygulanmıyorum kadınların gidişinden.. Benim hayatımda, kadınlar hiç gelmedi; hep gitti.. Ben de hep yolcu ettim arkalarından bakarak.. Ağlamıyorum artık kadın gidişlerine.. Ben, en iyi arkadaş, en iyi dost, en iyi akraba, en iyi personel olduğum kadar en iyi yolcu ediciyimdir de aynı zamanda.. 




2 Yorum:

Tuğrul Asi Balkar'ın Vazgeçmeler Ustası şiirini hatırlattı bana.

 

"Ben vazgeçmeler ustasıyım.
Reddedemem önerinizi,
Paylaşalım elbette:
Lekeniz sizde kalsın,
Ben aşk'ı alırım sadece.
"

 

Yorum Gönder