Daldan Dala..

Daldan dala atlama zamanı geldi çattı..


+ Allah hayırlar versin; mübarek ay vesilesiyle, her şey daha netleşti, güzelleşti, samimileşti.. Tabii geçen hafta ve bu hafta yıllık izin almam ve uyku sorunumun olmaması sebebiyle ramazanın güzelliğini daha çok yaşayabildiğime inanıyorum..


+ İnsanların birbirleriyle, bir pideyi paylaşması, hep beraber aynı masaya oturularak, dua ediliyor olması; ramazan ayının mucizelerinden olsa gerek.. Bu o kadar güzel bir fotoğraf ki; inançsız olsam, sırf bu aynı masada oturup, hep birlikte ezanı beklemenin güzelliği sebebiyle hayran kalırdım ramazan ayına..


+ Ramazan güzel, güzel olmasına da, ramazan ayında bekar olmayacaksın arkadaş..! Çoğu zaman, ekmek arası tavuk, tavuk nagıt (nasıl yazılıyor bu kelime ya hu?), pizza ile iftar açıyor veya sahur yapıyorum.. Ama olmaz ki ya.. Bence, devletimiz, hiç değilse sırf ramazan ayları sebebiyle, bekar erkekleri evlendirmeli, ramazan ayı geçtikten sonra evliliklerine son vermeliler.. Hükümet uyuma; vatandaş önerisine sahip çık..!


+ Oldum olası minik canlılara kıyamamışımdır.. İki veya üç sene önceye kadar sivrisinek öldürebiliyorken, şimdi mümkün olduğu kadar öldürmemeye çalışıyorum.. Son günlerde örümcekler dolaşmaya başladı benim evde.. Görüyorum, istesem hepsini iki gün içinde yok edebilirim ama kıyamıyorum ya hu..


+ Biz, eskiden, beş veya altı kere blogcularla buluşmuştuk.. Yirmi ile otuz kişi olmuştuk.. Sohbetler etmiş, kaynaşmış, birbirimizi daha iyi anlayabilmek için iletişim kurmuştuk.. Keşke öyle birileri olsa da yine böyle bir buluşma yapsa bir ramazan iftarında.. Yok mu arkadaş böyle koordinasyon ruhlu bir blogcu..


+ Ramazan ayının maneviyatı, bayrama yaklaşıyor olmanın heyecanı, bende, benimle bir şekilde küsmüş olan insanların varlığını hatırlatıyor.. Ne yalan söyleyeyim; bu duruma üzülüyorum.. Çoğu zaman o insanları düşünüyorum ve o insanlarla bir şekilde küsmüş olmak; üzüyor beni.. Hayat, küsmek için o kadar kısa ki.. Ayrılık olacaksa, yine olsaydı; iletişim kopacaksa; yine kopsaydı ama küserek olmasaydı bu.. İyi ayrılsaydık insanlardan.. Dualarla ansaydık birbirimizi her zaman.. Allah da biliyor ya; hepsini tek tek aramak, sarılmak, özür dilemek, beni affetmelerini rica etmek istiyorum.. Bazen bu söylediğim yönde girişimlerde bile bulunuyorum.. Genelde karşılık göremiyorum ama ben herkesin arkasından duacıyım; Allah'tan niyazım, onların da beni affetmelidir.. Son nefesimi vermeden önce, inşallah hepsiyle bir şekilde iletişim kurar, haklarını helal etmelerini sağlarım..




+ "Ruh" kelimesi ne tuhaf değil mi..? Varlığını biliyoruz ama varlığını kanıtlayamıyoruz.. İnsana güzel kokuyu veren ruhtur ama bunu nasıl yaptığını anlamayı başaramıyoruz.. Sonsuz olduğunu biliyoruz ama sonu olan bir bedene hapsediyoruz.. Ruh ne güzel bir şey, insana ne güzel kokular veriyor, Rabb ne güzellikler yaratıyor değil mi..?


+ Amannn neyse.. Gidip kendime iftarlık hazırlayayım.. Misal bir hazır çorba yapsam, yanına salçalı makarna dayasam; Allah'a hamdolsun.. Veya hiç uğraşmasam mı..? O kadar bulaşık çıkacak; kendim yıkasam ayrı dert, makineye gizsem, sonra makineden alıp yerlerine koysam ayrı dert.. Gidip ekmek arası tavuk alsam veya pizza.. Evet evet bu daha iyi bir fikir..!


+ Ben, burada yemek seçerken, tam da bu anda, aralarında sözde Müslümanların da olduğu bir grup cani ruhlu insan; Iraklı Türkmenleri, şiileri, Suriyeli Arapları, Filistinlileri bombalıyor.. Cani ruhlular, etnik kimliğe bakmadan, öldürüyor, yakıyor, yıkıyor.. Ben ise, masamın başında oturmuş, yemek seçiyor, tüm o Müslümanlara üzülüyormuş gibi "tüh tüh" yapıyorum.. Müslümanların ölmesinin sebebi, benim gibi "tüh tüh"çü Müslümanlardır.. Hiç bir şey yapmadan, tepkisini bir şekilde ortaya koymadan, eyleme geçmeden, "tüh tüh" yapan Müslümanlar, başka Müslümanların ölmesine sadece seyirci kalırlar.. Allah affetsin bizleri..


+ ...Demem o ki; Ey insanoğlu..! Madem sonsuz bir ruha sahipsin, neden, bu sonsuz ruhu, sonu olan bir bedene hapseder de kendi elinle kefen biçersin..?

4 Yorum:

çok fazla başlık olduğundan aklımda kaldığı kadarı ile yorumlayacağım.değinemediğim paragraflar için yaşlılığıma veriniz lütfen...
sitem etmek huyum değildir ama madem bloglar geziliyor da bana niye uğranmıyor acaba diye iç geçirmedim değil...
iftar davetim geçerlidir.toplanın gelin diyorum ama uzaklığı bahane ediyor organize olamıyorsunuz.her gün birbirinden değişik yemekleri üşenmeden yapıyor oturup tek başıma yiyiyorum.
üşenmek doğamda olmadığından,bulaşığı düşünüp yemek yapmamanın nasıl bir şey olduğunu anlayamıyorum.ayrıca her gün makarna,börek,pizza yeyip sonra göbeğinden yakınmak da olmuyor...
madem karnını doyurmak konusunda bile üşengeçsin böcek konusunda hiç yorulma.yarın hemen bir teknisyen göndereyim adresne cüzzi bir ücret karşılığında.mübarek ramazan ayında seni böceklerden kurtararak bir hayr yapmış olayım aynı zamanda.,
güzelleşen samimileşen her ne ise sevinirim senin adına.bence en seni mutlu eden uykunu almak oluyordur bu zamanda...

sanırım değinmek istediğim konular bu kadar.aklıma bir şeyler daha gelirse çekinmeden yazarım merak etme:)

 

Kelimelerle Dans ;
*Yaşlılığını biliyorum zaten, hatırlatmana gerek yok bu durumu:)
*Senin sayfana da uğradım valla..
*Hazırla iftarı.. Çağır milleti.. Gelmezsem gör..
*Sahiden bulaşığa üşeniyorum.. Göbek konusunda ise haklısın ama erkek adam göbekli olur diye avutuyorum kendimi..
*Öyle çok böcek yok.. Örümcek var ama ben o kadar da rahatsız değilim..Yazıktır öldürmeyelim.. Kii öyle olsa bile utanmadan para mı alacaksın üleynn.?
*Sanırım benim mutluluğum, senin de dediğin gibi uykumu aldığımdandır..

 

hizmet verince karşılığı alınır.üzerinde hak kalsın istemem.sırf bu yüzden bedeli neyse iki katını alırım senden:) örümcek için ilaçlama tavsiye etmem ayrıca.kesin sonuç alınamayabiliyor.diğer böcekler gibi değil... sen dikkat et de güve basmasın evini.o zaman elin mahkum bana.:)
sayfama uğradın da niye bir yorum yazmadın nereden bileceğim uğradığını.ben sana böyle mi yapıyorum cıks cıksss.
yaşlılık konusunu yüzüme vurmana da gerek yok.ben söylediysem sen görmezlikten gel nolurr yani...
şimdilik bitti söyleyceklerim.aklıma gelirse ilave ederim.uzun zamandır daldan dala yazıların yoktu ya özlemişim...

 

Sen ne ara bu kadar paragöz oldun anlamadım ha:)
Her sayfasına uğradığıma yorum yazsa idim, ooooo.. İşimiz vardı.. Ayrıca sürekli uğradığımı ve seni yakinen yıllardır takip ettiğimi biliyor olmalısın bana kalırsa..

 

Yorum Gönder